Shure - SSX QLXD4 & QLXD2-58

SHURE QLX

 Système sans fil numérique QLX -D™

Reprenant la technologie de transmission sans fil numérique de la série ULX-D, les systèmes sans fil QLX-D combinent des performances professionnelles à une simplicité de mise en œuvre et d’utilisation.
La gamme QLX-D se destine aussi bien aux installations fixes exigeantes qu’à une utilisation sur scène pour le spectacle.
 
Les points forts du système QLX-D
Audio numérique
Fidélité et dynamique de la source sonore grâce au traitement audio numérique au format 24 bits / 48 kHz
Performance HF
La robustesse du signal HF et l’excellente efficacité spectrale du système QLX-D permettent d’utiliser jusqu’à 20 fréquences dans un canal TV de 8 MHz
Cryptage du signal
Le cryptage du signal sur 256 bits garantit une parfaite confidentialité de la transmission.
Contrôle en réseau
Compatible avec le logiciel Shure Wireless Workbench 6
Surveillance à distance à partir d’un appareil iOS avec l'application ShurePlus™ Channel
Accu Ion-Lithium rechargeable
Les émetteurs QLX-D peuvent être alimentés par un accu Ion-Lithium permettant l’affichage de l’autonomie en heures et minutes tout en offrant une autonomie supérieure.

KM184 D - Neumann

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Système de microphones miniatures Neumann  KM D
Le système de microphones miniatures modulaires KM D est un développement de la célèbre gamme de micros KM 100. Les capsules passives, développées pour la circonstance, sont disponibles en 8 directivités différentes, et se combinent, de façon modulaire, avec un étage de sortie numérique (KM D) conforme au standard AES 42. Ces nouvelles capsules possèdent des dimensions considérablement réduites, et une gamme très étendue d’accessoires assure une excellente adaptation du système de microphones à des applications très variées.

Grâce à l’utilisation des composants électroniques les plus récents, le système offre de nombreux avantages tant au point de vue électro-acoustique que fonctionnel : niveau de bruit propre inférieur, gamme dynamique supérieure et très haut degré d’insensibilité aux interférences électromagnétiques. La conception acoustique des capsules provient du système KM 100.

Vous pouvez télécharger sous forme de fichiers PDF des informations supplémentaires concernant la technologie des microphones numériques et le système Solution-D dans sa globalité.

L’étage de sortie numérique KM D convertit directement le signal de sortie de la capsule sous forme de flux numérique AES/EBU, d’une résolution de 24 bits et d’une gamme dynamique étendue. Un processeur numérique de signal (DSP) intégré autorise le contrôle à distance des paramètres de fonctionnement du microphone : gain numérique, préatténuation (6 dB, 12 dB ou 18 dB) et fréquence de coupure du filtre passe-haut/Low Cut (0 Hz, 40 Hz, 80 Hz ou 160 Hz). Un limiteur de crêtes intégré et un compresseur/limiteur doté d’une fonction supplémentaire de déesseur évite tout écrêtage du signal audio.

 

DMI8 - Neumann

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Les interfaces pour microphones numériques KM184 D / KM185D

Tout appareil prenant en charge la norme AES 42 peut directement traiter les signaux sortant des microphones Solution-D. Dans tous les autres cas, l'interface pour microphones numériques DMI-2 portable ou DMI-8 doit être utilisée. Les DMI convertissent les données au format AES 42 fournies par le microphone en un signal AES/EBU.

L'interface se pilote au moyen du logiciel de télécommande RCS Neumann, qui s'installe sur un ordinateur portable ou de bureau. L'ordinateur est connecté à la DMI via un port USB et un convertisseur d'interface USB vers RS 485. Pour employer un grand nombre de microphones, plusieurs DMI-8 peuvent être branchées en cascade. Dans ce cas, il est possible de s'adresser individuellement à chacune des interfaces.

Outre une entrée et une sortie word clock, les DMI possèdent également un générateur d'horloge word clock interne. Si aucun signal word clock maître (venant par exemple d'une console de mixage) n'est présent à l'entrée, l'horloge interne de la DMI est automatiquement utilisée pour synchroniser les canaux de microphone et le signal est renvoyé sur la sortie word clock.

Des commandes externes telles que "On Air" (témoin lumineux rouge d’émission/enregistrement en cours) peuvent être contrôlées via un port utilisateur à 9 broches.

 

4099V - DPA

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The d:vote™ 4099V Instrument Microphone for Violin is perfect for the violin, banjo and viola. Users will appreciate how gently this condenser mic adheres to their prized instrument. It is elegant, lightweight, unobtrusive and designed to stay out of the way during a passionate performance. The mounting mechanism makes it easy to move the mic between instruments with one hand.

The d:vote™ 4099 Instrument Microphone series is truly a musician’s mic without equal. This series allows you to achieve the purest reproduction of your instrument. The mics feature supercardioid polar patterns for superior gain-before-feedback. They offer extremely natural sound and are fully capable of handling the violin’s dynamic range and subtle details.

Known for their discreet size and elegance, these mics feature a lightweight design. Yet, d:vote™ 4099 Instrument Microphones are also rugged. The versatile gooseneck provides stable and repeatable positioning. The mics can be easily unclipped and repositioned or moved to another instrument. The mounting system is designed to never blemish or scratch the finish of your instrument. The flexible design supports a wide variety of mounting and positioning possibilities.

4099P - DPA

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The d:vote™ 4099P Stereo Microphone System for Piano is a piano miking solution that makes it easy to achieve a high level of isolation on stage. The solution also provides clean and transparent stereo sound quality with realistic dynamics. It is a complete system, which includes a pair of d:vote™ Instrument Microphones selected on sensitivity within ±1.5 dB.
The d:vote™ 4099 Instrument Microphone series is truly a musician’s mic without equal. With the legendary sonic characteristics of our d:dicate™ Microphones, this series allows you to achieve the purest reproduction of your instrument. The mics feature supercardioid polar patterns for superior gain-before-feedback. They offer extremely natural sound and are fully capable of handling the violin’s dynamic range and subtle details.

The versatile magnet mount/gooseneck system provides stable and repeatable positioning. The mics can easily be positioned at different angles to provide a variety of sound nuances. The system includes two 3-pin XLR adapters.

The mount can also be used with various instruments with magnetic surfaces.

4066 - DPA

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The classic d:fine™ 4088 Directional Headset Microphone is the industry standard in professional headset mics. It offers an open and natural sound making it ideal for both spoken word and vocal performance applications.
It also provides excellent off-axis rejection in high-SPL situations. The microphone efficiently suppresses distant sound sources making it perfect for demanding live performance environments where background noise and feedback are concerns.

The smooth and elegant design of the d:fine™ 4088 Directional Headset Microphone makes it the most invisible head-worn cardioid microphone in the world. The capsule is a pre-polarized first-order pressure gradient transducer, hidden in a small and lightweight housing. The microphone can be mounted on either the right or left side.

The mechanical design is based on the proven quality of the classic d:fine™ 4066 Omnidirectional Headset Microphone. The headset mount is exactly the same; the boom however is three centimeters longer in order to meet the need for placement at the corner of the mouth. The flexibility and stability of this construction is unique and has no equal.

“All the headset mics I'd previously used sounded very unnatural — either muffled or very thin and boxy, and feedback problems were terrible. The DPA 4088 solved all of these issues.”

– Peter Keppler, front-of-house engineer for Katy Perry’s California Dreams tour

4088 - DPA

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The classic d:fine™ 4088 Directional Headset Microphone is the industry standard in professional headset mics. It offers an open and natural sound making it ideal for both spoken word and vocal performance applications.
It also provides excellent off-axis rejection in high-SPL situations. The microphone efficiently suppresses distant sound sources making it perfect for demanding live performance environments where background noise and feedback are concerns.

The smooth and elegant design of the d:fine™ 4088 Directional Headset Microphone makes it the most invisible head-worn cardioid microphone in the world. The capsule is a pre-polarized first-order pressure gradient transducer, hidden in a small and lightweight housing. The microphone can be mounted on either the right or left side.

The mechanical design is based on the proven quality of the classic d:fine™ 4066 Omnidirectional Headset Microphone. The headset mount is exactly the same; the boom however is three centimeters longer in order to meet the need for placement at the corner of the mouth. The flexibility and stability of this construction is unique and has no equal.

“All the headset mics I'd previously used sounded very unnatural — either muffled or very thin and boxy, and feedback problems were terrible. The DPA 4088 solved all of these issues.”

– Peter Keppler, front-of-house engineer for Katy Perry’s California Dreams tour

4061 - DPA

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The d:screet™ 4061 Heavy Duty Miniature Omnidirectional Microphone, Lo-Sens offers a very clean, detailed and natural sound quality.
The d:screet™ Heavy Duty Mic Series contains our toughest miniature microphones. Made for situations where you require maximum security and where visual size of the mic is less important. The d:screet™ Heavy Duty Mic Series features a stainless steel housing, a heavy-duty cable relief and a thick 2.2 mm (0.9 in) cable.

The d:screet™ 4061 Heavy Duty Miniature Omnidirectional Microphone, Lo-Sens was originally designed for use with wireless systems in theater, television and close-miked instrument applications. Because of its small size, it exhibits an exceedingly accurate omnidirectional pattern and therefore does not need to be aimed directly at the sound source to achieve quality pickup.

This microphone is acoustically identical to the d:screet™ 4060 Heavy Duty Miniature Omnidirectional Microphone, Hi-Sens, but the sensitivity is adjusted to match some of the more sensitive transmitters on the market.

It is up to the user to decide on the correct placement to achieve the desired timbre. The mic can handle 144 dB peak before clipping, allowing the microphone to be used even for snare drums, guitar/bass speaker cabinets or other high SPL sound sources.

C414 - AKG

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  • Micro à condensateur large membrane
  • 9 directivités: cardioïde, omnidirectionnelle, figure en 8 et 6 intermédiaires
  • Réponse en fréquence: 20 Hz thomann - 20 kHzSPL max: 140 dB
  • Verrouille le dernier réglage utiliséFiltre coupe bas: 40 / 80 / 160 Hz
  • Pad atténuateur: -6 / -12 / -18 dB
  • Technologie FETCapsule CK12

C214 - AKG

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Micro statique à transistors à petite membrane

Directivités : cardioïde / supercardioïde
Fonctionne avec 2x accumulateurs rechargeables ou alimentation Phantom
Interrupteur marche / arrêt
Réponse en fréquence : 50 Hz - 20 kHz
Impédance : 200 Ohm

C451B - AKG

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Micro statique à transistors à petite membrane

Directivités : cardioïde / supercardioïde
Fonctionne avec 2x accumulateurs rechargeables ou alimentation Phantom
Interrupteur marche / arrêt
Réponse en fréquence : 50 Hz - 20 kHz
Impédance : 200 Ohm

C480 - AKG

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Micro statique à transistors à petite membrane AKG C480 B

The C480 B is the pre-amp for the ultralinear series capsules, CK61, CK62, CK63, and CK69 ULS, and represents one of the quietest microphone amps ever built. The C480 B offers excellent audio quality and maximum flexibility. Its electronic circuitry coupled with a transformerless output stage assures completely linear transfer characteristics across the entire frequency range, while achieving self-noise figures close to the theoretical minimum

C1000S - AKG

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Micro statique à transistors à petite membrane

Directivités : cardioïde / supercardioïde
Fonctionne avec 2x accumulateurs rechargeables ou alimentation Phantom
Interrupteur marche / arrêt
Réponse en fréquence : 50 Hz - 20 kHz
Impédance : 200 Ohm

CK98 - AKG

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The CK98 high-performance small condenser capsule combines high sensitivity and controlled directivity. It offers excellent reach thanks to a very tight polar pattern and exceptionally low self noise. Small size and low weight make the CK98 ideal for boom applications. The smooth, wide-band frequency response makes it a superb choice for edge-of-stage and ceiling placement in theaters.

CK47 - AKG

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AKG CK47 - condenser microphone capsule (modular), C747 cap, hypercardioid polar pattern, suitable for GN/HM-1000, includes windscreen (W70). Note: ultra-linear thomann frequency response - ideal for reverberous installations.

Beta98H/C - Shure

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Le microphone statique Beta 98H/C est la solution idéale pour les instruments à vent ou les percussions. Le Beta 98H/C possède un col de cygne intégré avec pince de fixation pour une mise en place fiable et précise.

Beta91A - Shure

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Le Beta 91A a été optimisé pour les grosses caisses ainsi que pour les instruments riches en fréquences graves, comme le piano. Le Beta 91A est un microphone statique à directivité hémi-cardioïde avec un pré-amplificateur XLR intégré qui a été conçu pour la prise de son d'instruments riches en graves. Il possède de plus un filtre correcteur commutable adapté à l'utilisation dans une grosse caisse.

Beta87A - Shure

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Le microphone de chant statique Beta 87A possède une réponse égale pour un son chaud et naturel.

Type de transducteur : Statique
Modèle polaire : Supercardioïde
Réponse en Fréquence : 50 Hz - 20 kHz
Sensibilité : (1 kHz) -52,5 dBV/Pa / 2,37 mV/Pa
Bruit propre équivalent : 23,5 dB(A)
Pression sonore : 140,5 dB
Poids : 207 g

ATM350 - Audio Technica

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Microphone pour instruments Audio

  • Capsule: Condensateur polarisé en permanence avec plaque fixe à charge fixe
  • Directivité: Cardioïde
  • Réponse en Fréquence: 40-20 000 Hz
  • Filtre passe-haut: 80 Hz, 12 dB/octave
  • Sensibilité: -49 dB (3,5 mV) réf 1V/Pa
  • Impédance: 50 ohms
  • Pression Acoustique Maximale: 149 dB SPL, 1 kHz à 1% T.H.D.
  • Dynamique: 122 dB, 1 kHz à SPL max.
  • Rapport Signal/Bruit: 67 dB, 1 kHz/Pa
  • Alimentation Fantôme: 11-52V CC, 3,5 mA typiques
  • Interrupteur: Plat, atténuation

- Accessoires fournis : module d'alimentation ; fixation de microphone sur instrument ; fixation pour violon ; étui souple de protection

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Lundi  au vendredi de 9h-12h / 14h-18h

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